dinsdag 27 maart 2012

Jo van der Lippe

Jo van der Lippe : Varen met Jo van der Lippe lees onder de link het ooggetuige verslag van een Rotary-lid! Hier alvast een gedeelte uit de tekst:
"Varen met Jo” vind ik een understatement. Het vergt enorme voorbereidingen. De hele club zit die dag gekluisterd aan www.buienradar.nl. Het ziet er niet goed uit. Zware regenbuien met onweer worden voorspeld. Noordwijk staat enkele uren voor de afvaart volledig blank. Gaat het wel door? Jo komt zonder passagiers uit Scheveningen terugvaren, zij durfden niet meer mee terug. Leden bellen elkaar overdag tijdens vergaderingen op om het laatste nieuws te wisselen: We gaan toch wel??!!
18.00 uur afvaart voor Huis ter Duin. Als ik om 2 voor zes, na alle files getrotseerd te hebben hijgend het strand op kom lopen zie ik de “ Albatros” al liggen met 6 fellows in de boot terwijl de fellow gastheer al aan het afduwen is. Ik begin te rennen. Was ik maar nooit begonnen met roken. Maar na die zenuwslopende onzekerheid die dag wilde ik “ varen met Jo” niet missen. Vanuit mijn ooghoeken zie ik van verschillende kanten fellows aan komen rennen (ook een aantal rokers zo te zien). Ik heb het gered, Jo heeft me gezien. De anders zo gedistingeerde rotarians trekken zonder enige schaamte hun broeken uit en storten zich in de branding om de sloep te bereiken. Ik ben jaloers op Robert K. Daar waar ik tot mijn middel in het water stond, met alle gevolgen van dien, heeft hij het water nog niet tot de knieën en dus een droge broek. We hebben het gered . Als laatste komt Cor de Groot over het strand aan. Natuurlijk wachten wij op onze nestor. Hij was te laat omdat hij in de lobby van H.t.D stond te wachten. Sommige Noordwijkers denken blijkbaar dat de rijzing van de zeespiegel wel heel snel gaat.
De catering aan boord: wijn en apenootjes."